Hamarama Festivaldatoer er 13. - 17. mars

Miniseminar om reklamefilm

Sist oppdatert: 17.03.2018

REKLAMEFILM FUNKER DEN?

 

For å få svar på spørsmålet, inviterte vi de som kjøper mye reklamefilm på kino (Norsk Tipping), de som produserer den (Byrået Anti, Hamar) - og de som bestemmer hvilken reklame som skal vises når (Media Direct) - for å dele sine erfaringer. Dette gjorde vi i samarbeid med Hedmark og Oppland Markedsforening og Hamarregionen Næringsforum.

For det har alltid vært sånn. Reklame før filmen, på kino. Og mye tyder  på at den funker for noen i alle fall. Siden det for tiden er kø av annonsører hos de selskapene som har ansvaret for å programmere reklamefilmene på norske kinoer .

Fra byrået Media Direct kom Administrerende Direktør Ronny Lieblein og fortalte oss om

 « Effekten av kinoreklame».

Og kanskje er det kunnskap om denne effekten som har fått Norsk Tipping til å bruke betydelige markedsmidler på kinoreklame?Tove Kristin Liberg og Rita Helgesen fortalte om Tippingas strategier. De har begge vært ansvarlige for filmer som har vunnet flere sølv - og gullfisker for Norsk Tipping, og brifa oss om:

 Merkevarebygging over tid gjennom bruk av reklamefilm for Lotto og Flax, og

 Hvordan reklamefilm har blitt utvikla gjennom årene og stadig scorer bra, både hos publikum og på prisutdelinger .

Arrangementet var et samarbeid med Hedmark og Oppland Markedsforening. Og fra medlemsbedriften Anti, stilte grunder og kreativ direktør Kjetil Wold. Med en imponerende kundeportefølje og kampanjesuksesser både lokalt og internasjonalt, fikk vi høre Kjetils tanker om

 Hvordan involvere kino-publikum i dialog med reklamefilmen

Et bra panel innledere, mange morsomme filmer og sikkert noe vi vurderer å gjenta.

Vennligst vent
LUKK X Henter artikkelen...

Miniseminar om reklamefilm

Sist oppdatert: 17.03.2018

REKLAMEFILM FUNKER DEN?

 

For å få svar på spørsmålet, inviterte vi de som kjøper mye reklamefilm på kino (Norsk Tipping), de som produserer den (Byrået Anti, Hamar) - og de som bestemmer hvilken reklame som skal vises når (Media Direct) - for å dele sine erfaringer. Dette gjorde vi i samarbeid med Hedmark og Oppland Markedsforening og Hamarregionen Næringsforum.

For det har alltid vært sånn. Reklame før filmen, på kino. Og mye tyder  på at den funker for noen i alle fall. Siden det for tiden er kø av annonsører hos de selskapene som har ansvaret for å programmere reklamefilmene på norske kinoer .

Fra byrået Media Direct kom Administrerende Direktør Ronny Lieblein og fortalte oss om

 « Effekten av kinoreklame».

Og kanskje er det kunnskap om denne effekten som har fått Norsk Tipping til å bruke betydelige markedsmidler på kinoreklame?Tove Kristin Liberg og Rita Helgesen fortalte om Tippingas strategier. De har begge vært ansvarlige for filmer som har vunnet flere sølv - og gullfisker for Norsk Tipping, og brifa oss om:

 Merkevarebygging over tid gjennom bruk av reklamefilm for Lotto og Flax, og

 Hvordan reklamefilm har blitt utvikla gjennom årene og stadig scorer bra, både hos publikum og på prisutdelinger .

Arrangementet var et samarbeid med Hedmark og Oppland Markedsforening. Og fra medlemsbedriften Anti, stilte grunder og kreativ direktør Kjetil Wold. Med en imponerende kundeportefølje og kampanjesuksesser både lokalt og internasjonalt, fikk vi høre Kjetils tanker om

 Hvordan involvere kino-publikum i dialog med reklamefilmen

Et bra panel innledere, mange morsomme filmer og sikkert noe vi vurderer å gjenta.